تاکید استاندار یزد بر ضرورت مستندنگاری روایت های ورزش زورخانه ای

استاندار یزد به ضرورت مکتوب و مستندسازی روایت های ورزش زورخانه ای و تدوین تاریخ شفاهی آن اشاره و آن را یکی از اقدامات لازم الاجرا در این حوزه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، رئیس فدراسیون زورخانه ای و کشتی پهلوانی کشور با استاندار یزد دیدار و در خصوص اهمیت و جایگاه این ورزش به گفت و گو نشست.
 
استاندار یزد در این دیدار، با بیان اینکه باید به ورزش زورخانه ای فراتر از یک ورزش نگریست، گفت: ورزش‌های زورخانه‌ای و باستانی ریشه در تمدن، تاریخ کهن و فرهنگ کشورمان داشته و یک اصالت و سبک زندگی است.
 
وی با اشاره به تاثیر ورزش های پهلوانی و زورخانه ای در روح و جسم باستانی کاران، خاطرنشان کرد: افراد با انجام ورزش زورخانه ای در مسیر خودسازی قدم گذاشته و رفتار، منش و جهت گیری های آن ها تحت تاثیر قرار می گیرد.
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت مکتوب و مستندسازی روایت های ورزش زورخانه ای و تدوین تاریخ شفاهی آن اشاره و آن را یکی از اقدامات لازم الاجرا در این حوزه عنوان کرد.
 
استاندار یزد در ادامه با اشاره به لزوم تقویت و توسعه ورزش زورخانه ای در کشور و استان، اظهارکرد: حمایت های لازم از این ورزش اصیل ایرانیِ مشحون از آموزه های دینی، اخلاقی و اسلامی انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات